In een normale situatie staat uw mailserver (Exchange server) in de DNS als MX (mailserver) ingesteld.

Alle mailservers die e-mail willen afleveren maken direct contact met uw mailserver. Daar zitten ook de mailservers tussen die spam en/of virussen proberen af te leveren op uw e-mailadressen. Zo’n 95% van de mail is spam dus het kan wel oplopen tot duizenden pogingen per dag.

Uw mailserver moet al deze duizenden mailtjes ontvangen, scannen en bouncen indien de mail niet afgeleverd mag worden. Dit gaat ten koste de performance van uw server die in de meeste gevallen ook meerdere taken binnen uw bedrijf uit moet voeren.

Is uw mailserver langere tijd offline in verband met een (internet of hardware) storing of groot onderhoud dan kunnen de mailservers de mail niet afleveren en zullen de mail na een aantal pogingen terugsturen naar de verzenders met een foutmelding.

Maakt u gebruik van de dienst van MXGuard.nl dan nemen onze servers het zware werk over van uw mailserver en scannen de mail op virussen en spam en sturen alleen de goede mail door. Is uw server (tijdelijk) niet bereikbaar dan wordt de mail door onze mailservers bewaard en afgeleverd zodra uw server weer goed functioneert. Zodra onze servers constateren dat uw server problemen heeft met het ontvangen van de mail dan wordt er automatisch een melding verstuurd naar u of uw systeembeheerder.

U hoeft hiervoor geen aanpassingen te doen op uw mailserver. U hoeft alleen maar in de DNS bij uw provider een (MX) aanpassing te doen zodat de mail op onze servers wordt afgeleverd die het vervolgens weer doorsturen naar uw mailserver. Uiteraard kunnen wij u helpen bij de DNS wijziging, het is hooguit 10 minuten werk.

 

Huidige situatie

mxguard-werking-voor

 

Nieuwe situatie

mxguard-werking-na